Soli werkt met een topteam aan vakdocenten voor de cursussen, workshops, muzieklessen en opleidingsorkesten. Wij stellen hen hier graag aan u voor……
___________________________________________________________________________
Anton Weeren – docent klein koper
Anton studeerde 1e fase (bachelor) Trompet Klassieke muziek aan het Rotterdams Conservatorium waar hij in 2001 cum laude afstudeerde. Daarna haalde hij zijn 2e fase (master) aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag met als specialisatie solospel en kamermuziek. Daarnaast specialiseerde hij zich ook in de piccolotrompet waarmee hij onder andere is te horen bij het Residentie Bach Ensemble. Naast zijn klassieke interesse, heeft Anton een grote liefde voor de moderne en de lichte geïmproviseerde muziek. Samen met organist Jan Hage vormt hij een duo dat uitdagende, hedendaagse muziek speelt. Anton speelt momenteel in de David Kweksilber Bigband. Tijdens en na zijn studie speelde Anton als remplaçant bij verschillende orkesten en ensembles waaronder het Rotterdams Philharmonisch Orkest, de Marinierskapel der Koninklijke Marine, Het Nederlands Blazers Ensemble en Orkest de Volharding.
___________________________________________________________________________
Bob van Haaren – saxofoondocent
Bob van Haaren begon al op negen jarige leeftijd met saxofoon spelen. Hij kreeg les van onder andere Niels Scheijvens en Niek Starmans. Vier jaar later leerde Bob fagot spelen. Hij speelde op deze instrumenten in allerlei orkesten en ensembles. Zo speelde Bob jaren lang sopraan saxofoon bij een saxofoon ensemble, alt saxofoon bij een fanfare en harmonie en fagot bij een symfonieorkest. Bob speelde ook verschillende keren mee in het LBM projectorkest onder leiding van dirigent Björn Bus. Tijdens zijn opleiding docent muziek in Tilburg heeft hij saxofoon gestudeerd bij Andreas van Zoelen.
Voordat Bob docent muziek studeerde heeft hij evenementenorganisatie gestudeerd in Heerlen.
“Als docent wil ik graag mijn liefde voor muziek delen en anderen helpen hun passie voor muziek te ontdekken.”
“Naast dat het gewoon ontzettend leuk kan zijn om met muziek bezig te zijn, kan het ook nog eens ontzettend goed zijn voor het geheugen, motoriek, creativiteit en de sociale vaardigheden. Ik ben er dan ook trots op als ik deel mag zijn van dit proces met leerlingen.”
___________________________________________________________________________
Marijn Migchielsen – docent zwaar koper
Info volgt…..
___________________________________________________________________________
Morten den Ambtman – docent HaFaBra slagwerk en actief spelend lid SDG
Info volgt…..
___________________________________________________________________________
Marleen Brugmans – docent HaFaBra slagwerk en actief spelend lid SDG
Op haar zevende kreeg Marleen haar eerste slagwerkles van Theo Vet, bij wie ze in 2012 het HaFaBra D-diploma behaalde.
Lesgeven doet ze al sinds 2013, ze heeft o.a. bij Percussiegroep Ridderster lesgegeven. Ze geeft les aan Soli’s leerlingen van beginner tot gevorderd, op verschillende instrumenten en niveaus. Ook geeft ze op projectbasis klassikaal les op basisscholen samen met Desiree Twigt.
“Wat me heel erg aanspreekt aan lesgeven bij Soli Deo Gloria is dat ik zelf uit deze vereniging komt en daardoor precies weet wat er speelt in de vereniging. Daarnaast vind ik het een uitdaging om bij iedere leerling te ontdekken wat hun sterke en minder sterke kanten zijn om hier tijdens de les op in te kunnen spelen. Zo kan op een leuke manier een zo groot mogelijke vooruitgang geboekt worden op diverse instrumenten.”
___________________________________________________________________________
Desirée Twigt – cursussen, workshops en schoolprojecten en actief spelend lid SDG
Desirée verzorgt bij Soli allerlei muzikale cursussen, workshops en schoolprojecten voor kinderen in Alblasserdam. Bij Jeugdland, voor het project Kunstkanjers, bij de BSO en op diverse scholen is zij actief met muziek voor kinderen. Daarbij staat plezier in muziek maken voorop en legt ze tevens een goede muzikale basis bij de kinderen waarmee ze verder kunnen om een instrument te leren bespelen.